Hilarious Räkna Meritpoäng Gymnasiet Awe-Inspiring

Betygen Räknas Om Till Följande Poäng:


Meritpoäng är därför något man bör känna till och förstå hur det fungerar. Meritpoäng är, alltså, de extra poängen med vars hjälp man kan höja sitt meritvärde till över 20.0 (maximalt till 22.5). Varje betyg motsvarar en siffra:

Utan Meritpoäng Blir Ditt Meritvärde = Jämförelsetal (Snittbetyg).


Idag har jag snittbetyg på 14.22 från min gymnasieutbildning, och trodde att jag fick räkna in 2.0 från de kurser jag har från gymnasiet och vuxenutbildning jag läst nu. Det är inte nödvändigt att ha en förhandsbedömning av ditt. Det siffervärde du nu har satt för varje betyg multiplicerar du med kursens gymnasiepoäng.

Meritpoäng Läggs Till Ditt Jämförelsetal, Det Vill Säga Ditt.


Ditt jämförelsetal får du fram med vår räknare. Bara dina 16 bästa betyg räknas. Här kan du räkna ut ditt jämförelsetal för dina gymnasiebetyg.

Räkna Ut Ett Betygsvärde För Varje Kurs.


Räkna ut ett betygsvärde för varje kurs. Det kan vara smidigt att använda en. Har du läst steg 3, 4 eller 5 i moderna.

Här Finns All Information Du Behöver Om Hur Du Räknar Ut Dina Meritpoäng Och Vad Som Gäller Beroende På När Du Gick Ut Gymnasiet!


Meritvärdet från högstadiet får du genom att räkna om betygen till en skala mellan 0 och 20 poäng och lägger samman alla betygspoängen. Här kan du räkna ut ditt meritvärde! Ett b är värt 17,5 poäng.